Játékos fejlesztés a térképek segítségével – Így haladjatok lépésről lépésre

A nemzeti ünnepek jó alkalmat adnak arra, hogy megnézzük gyermekeinkkel, hol is vagyunk mi, magyarok a nagyvilágban.

ISMERJÜK MEG ÉLETTERÜNKET!

Nagyjából fél éve kezdtünk a földgömbbel aktívabban foglalkozni, melynek következő lépcsőjeként elhelyeztük a falon a világtérképet. Találtam egy olyan változatot, ahol le lehet kaparni a felső rétegét, így csak azt látják színesen, amit szeretnénk, a térkép alatt pedig az összes zászló megtalálható. Ennek köszönhetően már a földgömbön is megtalálják, hol van Magyarország és ismerik zászlónk színeit.

Ezután következett a Magyarország térkép, ahol már meg tudtuk nézni, hány szomszédunk van, hol vannak a határvonalak és hol lakunk mi. Hamarosan pedig felkerül a Budapest térkép is.

EZÉRT HASZNOSAK A TÉRKÉPEK A GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉBEN

Ők folyamatosan nézegetik, vizsgálhatják a térképeket, amikor kedvük tartja. Időnként kérdeznek, máskor én kérdezek. Így szépen lassan, indirekt módon, játékosan szerzik meg a tudást, ami később a tájékozódásban és a földrajz területén is nagy hasznukra lesz. Vastag, piros vonal jelzi Magyarország határát, s ugyanilyen vonal jelzi a megyehatárokat is. Ez jogosan megzavarja őket! Montessori szemléletével gondolkodva a megyehatárokat más típusú vonallal lenne ideális jelezni.

Ahogy a képen is látjátok, most éppen az érdekli őket, hogy miért vannak határok országon belül is. Elkezdték végig húzni az ujjukat a piros vonalakon – nem is gondolnád, de ennek nagy szerepe van az írás és az olvasás előkészítésében. Használjatok bátran földgömböt, térképeket, hiszen nagyjából 3-4 éves kor környékén elkezdi őket kiemelten érdekelni ez a téma. Kivéve persze a kistesókat, mert őket húzzák a nagyok. Lásd nálunk is Manci 2,5 évesen ott tart a témában, mint Minci 4 évesen. 😉

További bejegyzések

Szólj hozzá!